EXIN VeriSM™ Foundation

Inicio:
24-09-2018 / 15:40
Fin:
26-09-2018 / 21:00
Horas:
16
Días:

lunes a miércoles

Newsletter:
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Precio:
445€

VeriSM™ Foundation se enfoca en el modelo VeriSM™ que enfatiza el enfoque en el valor, en los resultados y los objetivos de una organización. También incluye una malla de gestión única, la guía para elegir las prácticas de gestión adecuadas para establecer el producto o servicio. Da contexto a la gestión de servicios en la era digital y analiza cómo se pueden aplicar las tecnologías emergentes y las prácticas de gestión progresiva para agregar valor al consumidor.

VeriSM™ Foundation cubre:

  • La organización del servicio
  • Cultura de servicio
  • Personas y Estructura Organizacional
  • El modelo VeriSM ™
  • Prácticas progresivas
  • Tecnologías innovadoras
  • Empezando

A quién va dirigido:

VeriSM ™ Foundation es adecuado tanto para profesionales que son nuevos en Service Management como para aquellos que ya trabajan en un entorno de gestión de servicios. Esto incluye graduados y estudiantes universitarios, gerentes, propietarios / gerentes de servicios, ejecutivos y profesionales de TI.

Objetivos:

1. The Service Organization
    1.1 Organizational context
        1.1.1 Define key elements of an organization.
        1.1.2 Describe how to optimize organizational interactions.
    1.2 Organizational governance
        1.2.1 Define the elements of organizational governance (evaluate, direct, monitor).
        1.2.2 Explain how governance “flows” through an organization.
    1.3 Digital transformation
        1.3.1 Define the impact of technology changes on organizations.
        1.3.2 Describe the impact of digital transformation on service management.

2. Service culture
    2.1 Service culture
        2.1.1 Define a service culture.
        2.1.2 Explain the elements of a service culture.

3. People and organizational structure
    3.1 Organization structure
        3.1.1 Define the differences between a leader and a manager.
        3.1.2 Explain the competencies of the service management professional.
        3.1.3 List the elements of a well-functioning team.
    3.2 Service Management challenges
        3.2.1 Explain methods to overcome team challenges (silos, virtual teams).
        3.2.2 Explain the challenges of managing consumers.
        3.2.3 Describe the elements of communication.
        3.2.4 Explain organizational change principles.

4. The VeriSM™ model
    4.1 The VeriSM™ model
        4.1.1 Define the elements of the VeriSM™ model.
        4.1.2 Explain how VeriSM™ re-defines service management.
        4.1.3 Explain how VeriSM™ uses the management mesh to create and support services.
        4.1.4 Explain the elements within each of the four stages of the VeriSM™ Model:
                • Define
                • Produce
                • Provide
                • Respond
    4.2 Adapting the VeriSM™ model
        4.2.1 Define the process of selecting and integrating management practices.
        4.2.2 Explain the characteristics of successful operating models.

5. Progressive practices
    5.1 Progressive practices
        5.1.1 Indicate the success factors for adopting progressive management practices.
        5.1.2 Clarify the key concepts and when to apply Agile, DevOps, SIAM™, Lean as a management practice.
        5.1.3 Define the importance of considering Shift Left, Customer Experience/User Experience, Continuous Delivery practices in service delivery.

6. Innovative technologies
    6.1 Impact of technology
        6.1.1 Summarize the implications of technology on service management.
        6.1.2 Explain the benefits of cloud, virtualization, and automation.
        6.1.3 Explain the impact of big data, internet of things, mobile computing, bring your own device on service management.
        6.1.4 Define serverless computing, artificial intelligence, Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning, and containerization in relation to service delivery.

7. Getting started
    7.1 Getting started
        7.1.1 Identify steps to initiate an improvement program based on VeriSM™.
        7.1.2 Differentiate between reactive and proactive operations.

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